Методичні рекомендації
МОН надало методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу і викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році
Що в навчальних програмах
У 2022/2023 навчальному році пріоритетними напрямами освітньої діяльності є:
- продовження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа», впровадження у 5 класах нового Державного стандарту базової середньої освіти;
- організація освітнього процесу після вимушеного переривання його звичного перебігу, викликаного спочатку тривалими карантинами, потім – військовою агресією російської федерації на території нашої держави;
- організація навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах поєднання різних форм організації освітнього процесу;
- посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції, просвіти з питань особистої безпеки;
- психологічна допомога учасникам освітнього процесу.
У 2022/2023 навчальному році починається поетапне впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти, відповідно учні 5 класу переходять на нову модель навчання.
У методичних рекомендаціях щодо впровадження нового Державного стандарту описується розробка освітньої програми закладу освіти на основі Типової освітньої програми, пропонується структура освітньої програми, алгоритм розроблення навчального плану.
Методичні рекомендації
5 клас Мовно-літературна освітня галузь
5 клас Мови та літератури корінних народів, національних меншин
5 клас Математична освітня галузь
5 клас Природнича освітня галузь
5 клас Соціальна і здоров’язбережувальна освітня галузь
5 клас Громадянська та історична освітня галузь
5 клас Інформатична освітня галузь
5 клас Технологічна освітня галузь
5 клас Мистецька освітня галузь
Економіка. Підприємництво та фінансова грамотність
Методичні рекомендації "Захисту України 2022-2023 н.р."
Лист МОН від 19.08.2022 року №1/9530-22 "Про інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році"
Лист МОН №1/4428-22 від 25.04.2022
Додаток. до листа МОН від 25.04.2022 №1/4428-22
Абетка для директора
«Абетка для директора: Рекомендації до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти» (К., 2020).
Методичні рекомендації розроблені для допомоги закладу освіти у розбудові внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти.
Рекомендації ґрунтуються на запропонованих для інституційного аудиту вимогах та критеріях для оцінювання якості освітньої діяльності, управлінських процесів у закладі та охоплюють:
- освітнє середовище;
- управлінські процеси;
- якість педагогічної діяльності;
- систему оцінювання навчальних досягнень учнів.
Рекомендації складаються з трьох розділів:
- Розділ 1 присвячений розгляду загальних алгоритмів побудови внутрішньої системи забезпечення якості, вивчення і оцінювання якості освітніх та управлінських процесів у закладі.
- Розділ 2 пропонує опис методів збору інформації та інструментів, які можна використовувати для вивчення освітніх та управлінських процесів у закладі.
- Розділ 3 надає опис критеріїв, за якими заклад може вивчати та оцінювати управлінські та освітні процеси.
Надані у розділі рекомендації із вивчення та оцінювання діяльності закладу ґрунтуються на вимогах та критеріях для зовнішнього оцінювання якості освітньої діяльності закладу (інституційного аудиту). До опису кожного критерію доданий перелік джерел, які допоможуть поглибити знання з теми.
У Додатках надано зразки інструментів для вивчення освітньої діяльності та управлінських процесів: анкети для опитування педагогічних працівників, здобувачів освіти та їхніх батьків, форми спостереження за навчальним заняттям, освітнім середовищем, питання для самоаналізу.
Видання "Абетки для директора" здійснено за фінансової підтримки Фонду Чарльза Стюарта Мотта в рамках реалізації проєкту «Школа як осередок розвитку громади»
У межах співпраці Служби з ЮНІСЕФ додано новий елемент, що дасть змогу директорам і засновникам ширше вивчати освітнє середовище школи та визначити можливі шляхи підвищення якості освіти: